Monday, 3 October 2011

20 Kertas Kerja Rancangan Perniagaan yang berjaya























Salam...

Hari ini saya nak kongsikan dengan anda semua, 20 kertas kerja rancangan perniagaan atau business plan yang berjaya mendapatkan pinjaman dari institusi-institusi kewangan di Malaysia terutamanya SME Bank (Bank Pembangunan), PUNB, MARA dan sebagainya. Kertas kerja ni saya dapatkan dari pelbagai sumber seperti internet, kursus-kursus keusahawanan dan lain-lain.


Semoga anda semua dapat menjadikannya sebagai rujukan untuk memulakan kertas kerja. Kebanyakan RP ini turut dijual di internet dengan harga RM15-RM30 setiap satu. Dan diharap melalui perkongsian percuma saya ini, tetap membuat anda lebih bersemangat untuk memulakan Kertas Kerja perniagaan anda. Sila muat-turun melalui pautan-pautan di bawah.

1. Kertas Kerja Telekomunikasi
2. Kertas Kerja Salon Kecantikan
3. Kertas Kerja Catering
4. Kertas Kerja Restoran
5. Kertas Kerja Lembu
6. Kertas Kerja Percetakan
7. Kertas Kerja Koperasi
8. Kertas Kerja Kambing
9. Kertas Kerja Burung Puyuh
10. Kertas Kerja Cendawan
11. Kertas Kerja Ladang Sayuran
12. Kertas Kerja Frozen Food
13. Kertas Kerja Makanan Ringan
14. Kertas Kerja Dobi
15. Kertas Kerja Buah Naga
16. Kertas Kerja Ikan Keli
17. Kertas Kerja Jahitan
18. Kertas Kerja Bakeri
19. Kertas Kerja Cybercafe
20. Kertas Kerja Cacing

FYI, saya baru hadiri kursus usahawan anjuran INSKEN 2 bulan yang lalu, mengikut statistik SME Bank, kebanyakan peminjam yang bankrup atau tidak membayar balik pinjaman adalah dari perniagaan Restoran dan Cybercafe. Jika anda ada sebarang pertanyaan, bolehlah ajukan melalui ruangan komen dibawah dan jangan lupa like yer. Kongsi dengan yang lain. Insyallah banyak lagi yang saya akan kongsikan dengan anda semua.

Reactions:

114 comments:

tq...ade kertas kerja pelancongan dan pengangkutan bas ke..

Terima kasih atas perkongsian..

trimas!!! May Allah bless you...

Salam sy berhasrat nk buat pinjaman utk perniaagaan garam bukit aura dgn sme bank.. Ada cth kertas kerja x? Tima kasih..
azyan_yazid@yahoo.com

Alhamdulillah...sangat berguna...terima kasih diatas perkongsian ini...
jazakallah..

thanks.ni boleh jadi panduan kpd kami

erm..kedai runcit atau kedai pakaian ada x??

Salam, saya pun sedang mencari contoh rancangan perniagaan kedai runcit dan kedai sukan.

Sangat membantu .... tqvm

terima kasih tuan..semoga tuhan dapat membalas jasa baik anda.

Terima kasih krn membantu. Keikhlasan tu melambangkan ketakwaan

kertas kerja butik pakaian tak ada ke ;(

Salam, saya mencari rp utk kedai pakaian sukan Dan kasut. Ada tak?

"FYI, saya baru hadiri kursus usahawan anjuran INSKEN 2 bulan yang lalu, mengikut statistik SME Bank, kebanyakan peminjam yang bankrup atau tidak membayar balik pinjaman adalah dari perniagaan Restoran"
alamak...baru plan nak buat bisnes restoran, mesti SME susah nak bagi loan kan?

Terimah Kasih kerana berkongsi. Semoga Allah membalas budi baik anda kerana berkongsi contoh-contoh RP ini.

p/s: Islam menyeru umatnya agar berkongsi ilmu pengetahuan.

Ade tak RP utk pakej perkahwinan yg termasuk katering,andaman,jahitan dan fotografi? sesiapa yg ada tolong share..sangat2 perlukan...neway TQ

saya sedang mencari RP untuk maid services kalau tuan ada boleh komgsi dengan saya emailkan pada saya huzalizah@yahoo.com

saya pun sedang mecari RP untuk butik perkahwinan, kalau ade sila share sagacious_merza@yahoo.com.my @ zali_zalies@yahoo.com............TQ admin

saya mencari RP untuk perniagaan ais batu. kalau ada sila share ke syahrulazlan@rocketmail.com. Terima kasih

Terima kasih kerana berkongsi manafaat ini. Sebaik-2 manusia, manusia yang memberi manafaat kepada orang lain. Terima kasih tuan

Assalamualaikum,

saya bercadang ingin membuka perniagaan logistik (penghantaran barang2 runcit dari kedai ke kedai mengunakan van atau lori) mohon supaya beri tips dan contoh kertas kerja sebagai rujukan sy

terima kasih

Terima kasih di atas perkonsian ilmu ini.

Assalamualaikum......
Saya mencari contoh kertas kerja hardware. Kalau ada sila share di markyuh_75@yahoo.com. Terima kasih....

Ada kertas kerja berkaitan hiasan dalan
Email ke wmu350@yahoo.com
Terima kasih

ada tak kertar kerja berkaitan pembekalan alatan pejabat
tolong emailkan ke sales2@naturepark.com.my
terima kasih

ada tak contoh kertas kerja untuk perniagaan stesen minyak dan menternak ayam. klau ada email saya di syahrulazlan@rocketmail.com. tk

Salam..

RP Kedai Sukan.. Pls share..
rohaizi.ghani@gmail.com

Terima Kasih sgt2..

assalamulaikum...sy ingin mencari kertas kerja perniagaan pengangkutan jentera berat dan hardware...ade sesiapa yg boleh menolong tak? email saya fenhasent@yahoo.com
terima kasih...

terima kasih.. smoga tuan mendapat rahmat atas pkongsian ilmu ini. mudah2an....

Salam, good works...possible to share a sample RP for Travel & Tours more to Chauffeur Service and Car Rental cover up with 3 Asian Country Singapore Malaysia Thailand, any good ideas please share to traveltransporter@gmail.com thank you and much appreciate

terima kasih, semoga tuhan memberi banyak pahala dan rahmat kepada tuan kerana berkongsi ilmu yang sangat berguna ini.. Jarang sekali ada orang yang sudi berkongsi kertas kerja memandangkan ianya boleh buat duit.. terima kasih sekali lagi..
hata_229@yahoo.com

kertas kerja untuk perniagaan plastik kitar semula de x?plss

terima kasih Encik/Puan :)

kertas kerja berkenaan dengan perniagaan francais ada tak? kalau ada boleh tak email kpd saya.. adyantie@gmail.com terima kasih banyak2

Salam sejahtera. Kertas kerja untuk perniagaan kitar semula ada x?
Mohon kongsi ke mohdnurafifi@gmail.com

Terima kasih sgt2

This comment has been removed by the author.

slm sjhtera, kertas kerja perniagaan beras ada ke? mohon kongsi ke sitifairuz1986@gmail.com
t.kasih

rp untuk perniagaan barang 2 seperti alas meja,alas kaki cadar dan sebagainya ada tak?email saya jika ada.patchworkhouse@yahoo.com.my

Slm sejahtera ...Rp untuk butik pengantin.mohon email ciksikin@yahoo.com.terima ksh

assalmualaikum & selamat pagi..
maaf nk tnye kertas kerja utk buka cafe house @ coffe house & butik pengantik ada x?
lau ad boleh emailkn kat [ fiqah_nas@ymail.com ]...
terma kasih.

Salam semua, admin dah bagi contoh2,cadangn sya kita baca dan pahami semua RP jd kita boleh hasilkan sendiri walau apepun jenis perniagaan nya..tak perlu minta bulat2 dari blog ni..custom made untuk kita sendiri..sekadar berkongsi..TQ

asalam...sya betul2 mencari contoh Rancangan Perniagaan bengkel jentera perdagangan disel.Sangat2 memerlukan..emilkan pada zoro.jahat@yahoo.com

Salam...terima kasih atas tunjuk ajar..

saya nk dapatkan contoh RP tok jual baju online lar... if ada emailkan pada sy di norleanmustaffa@gmail.com terima kasih byk2

tuan, RP ice cube/batu ada x ? klu ada emailkan kpda saya fakhrul_7@yahoo.com

terima kasih banyak. semoga rezeki awak berlipat ganda......

As Salam ader x contoh kertas kerja Bengkel Kereta jika ader mtk email kan ke suzlyanna@yahoo.com boleh ker
Thanks in advanced :)

Assalam, tahniah dan berbanyak terimakasih atas budi baik memberi panduan dalam membantu ..terimakasih

Salam, tlg e-mail contoh Kertas Kerja Kilang Ais Nelayan ( ada COOL ROOM) untuk buat air batu & frozen hasil tangkapan laut. fzlaziz77@gmail.com

salam.
ade kertas kerja pelancongan dan pengangkutan bas & butik pakaian..
blh email kat saya hayat_illusion@yahoo.com.. amat mmerlukan.tq,

As salam.mohon kertas kerja untuk berniag makanan
(Lori bergerak) untuk keluarkan lori pick up.email ke
faradiana34@gmail.com

as salam.terima kasih beri panduan kepada kami

terima kasih dengan panduan yg diberi..semoga rezeki makin murah..
jika ada kertas kerja untuk perniagaan buku dan pakaian, mohon emailkan ke buanabelantara@gmail.com

Assalamualaikum......
Saya mencari contoh kertas kerja hotel budget. Kalau ada sila share di asnoaiman@yahoo.com. Terima kasih....

ada kertas kerja untuk tendet kafeteria x? sila share di bossrashdanexpert@gmail.com. anda kaya n berjaya

Salam sejahtera.
Kertas kerja ternakan ayam daging x ada ke?

jika ada RP untuk ternakan ayam pedaging tolong kongsi?.
raymondskading@gmail.com

Salam tuan, terima kasih atas perkongsian.. mohon kongsi RP Manual Car Wash, Auto Car Wash dan Auto Spa kalau ada, semoga allah sentiasa memberi kerahmatan, kesihatan dan kemuliaan buat tuan admin dan semua pelawat web ini hendaknya, terima kasih..

Terima kasih kerana berkongsi...

terima kasih dan amat berguna.

terima kasih atas ilmu, dari saya pengurus koperasi pekebun kecil daerah raub
riduan

Terima kasih tuan yang mulia, semoga berkat hidup anda !! (Y)

Terima kasih atas ilmu yg sangat berguna.. (y)

Assalamualaiku..mohon share tuan, trima kasih atas perkongsiannya.

terima kasih atas perkongsian ini, semoga ianya memberi manfaat kpd semua yang berminat menceburi bidang perniagaan..

Assalamualaikum..saya sedang mencari contoh kertas kerja utk butik pakaian muslimah..jika ada atau yang berkaitan, mohon share di mohdyusri_harun@yahoo.com

pasar malam ada dak? :/

Assalamualaikum..saya sedang mencari contoh kertas kerja utk butik pakaian bayi dan kanak-kanak..jika ada atau yang berkaitan, mohon share di sarinaalias82@yahoo.com

assalamualaikum admin,saya cuba untuk mendapat kan contoh kertas kerja bg membuka kedai tyre.jika admin ada sumber untuk di konsikan,sya hrap admin dpat mmbantu saya.thanks :)

Terima kasih atas perkongsian. Semoga RP di atas berguna kpd yg baru ingin memulakan perniagaan.

Bagaimana pula RP bagi yg ingin meningkatkan lagi perniagaan mereka? saya adalah salah seorang drpd mereka. Kpd sesiapa yg ada contoh RP tersebut, mohon email kpd saya az.mz79@gmail.com

Assalamualaikum,ada tak kertas kerja perniagaan untuk bengkel kereta?

trima ksih encik kerana sudi berkongsi.. saya ingin tahu contoh penyediaan rp untuk kdai hardware. email sy domicorn85@yahoo.com

encik sy ingin contoh lengkap rp untuk kdai hardware . kedai tersebut kepunyaan bapa sy yg beroperasi 5 thun untuk tambah modal. email sy domicorn85@yahoo.com. trima kasih byk encik.

assalammualaikum... sy da beroperasi perniagaAn pemadam api dri segi servis dan pembekal... sy nak tau cara kertas kerja utk wat pinjaman dgn punb .. ats sbb membekal dgn bnyk,mmbli mesin,dan transport... sy kekurangan dri segi itu...

Alhamdulillah..jutaan terima kasih di atas perkongsian ilmu ini..semoga tuan sentiasa di murahkan rezeki dan mendapat keredhaan Allah S.W.T..amin

Salam, boleh tak bantu saya dlam menyediakan Rp perkhidmatan Dobi untuk hantar ke pusat-pusat pengajian atau sekolah-sekolah..

terima kasih..

shushifaa@yahoo.com

Terima kasih krn berkongsi ilmu ini

salam.. sy nk minta tlg encik utk membuat rp kedai potostat.. bole encik tlg sy buat?? disini sy sertakn no fon bkn apa lebih senang berhubung menerusi tepon... harap encik dpt membantu sy.. 018-2090864 sulaiman

Kertas kerja nk buka car wash ade tak.

salam..ada kertas kerga membuka kedai gunting rambut tak?penting..mohon bantuan..kalau e-mail kan kepada sy lagi baik..fakri_khan12@yahoo.com..terima kasih sngt2

assalamualaikum , saya dah merujuk kepada website INSKEN , saya ingin bertanya adakah INSKEN boleh memberi pinjaman sekiranya 0-0 modal , ATAU boleh memberi pinjaman sekiranya sudah ada tapak perniagaan ? kerana saya bercadang untuk membuka perniagaan ,, harap boleh share sedikit info , TQ

Terima kasih untuk maklumat ini.

Tq..sudi share..jgn putus asa sape yg nk buka restoran tue..belum cuba belum tahu..

terima kasih untuk info.. ada sesiapa boleh share proposal untuk perniagaan homestay dan kedai hardware?

As salam...sesiapa ada RP car wash tak? Mohon emailkan ke rose_mawar77@yahoo.com...tima kasih

salam. boleh emailkn kpd sy cth kertas kerja perniagaan hartanah? wanna_lin89@yahoo.com. tqvm

Assalamualaikum...tuan ada contoh kertas kerja untuk klinik?
mohon email jika ada....
Terima kasih...ilmiyah84@gmail.com

terbaik dan sangat membantu.... panduan dah ada ambik saja lah contoh yang sedia ada..sekian

kertas kerja utk projek penanaman coral dan pebiakan ikan hiasan ( akuakultur ) terima kasih

salam saudara, kertas kerja bagi perniagaan menjual dan menerima tempahan, pakaian baru & terpakai, cenderahati, potret, barang antik serta terpakai termasuk aksesori lelaki dan wanita ada tak. boleh email pada saya, saya hendak membesarkan dan menambah modal perniagaan bagi pinjaman tekun.

email saya khuzaimi5939@gmail.com

salam, saya sedang mencari kertas kerja untuk kedai buku/perpusatakaan dan coffee house.. tlong share kat email angiefwenz92@gmail.com. tq for ur helping ;D

tq....saya sedang mencari kertas kerja pengangkutan bas..tolong share kepada saya..sekian terima kasih....nurizz_double7@yahoo.com

salam.. tuan..ada tak r.p untuk servis alat pemadam api?. email saya neezamj8@gmail.com
terima kasih..

Thanksssss. Very useful to be used for my Pengajian Keusahawan punya kerja Kursus. I'm a Technical Student and we learnt this. We have a Project Work to do with this RP. Very useful. Thanks again :D

Terima Kasih bebanyak atas perkongsian ini. Semoga Allah memberkati saudara...Aminnnn

saya mencari kertas kerja hotel bajet..mohon email pada saya:nawahitech@gmail.com

Saya perlukan rp untuk membuka cawangan baru

Pls email me at timrock72@gmail.com

Saya mencari kertas kerja buka baby shop...mohon send to my email soonhuatlim78@yahoo.com. terima kasih

Terima kasih. Info Niaga yang sangat bermanfaat.

Thanks atas perkongsian :)

Post a Comment