Tuesday 18 October 2011

Fasa pertama Funtasy Island siap 2013


FUNTASY Island Development Group, pemaju Resort Funtasy Island melabur jutaan ringgit yang tidak dinyatakan nilai sebenar bagi membangunkan pulau yang terletak di antara Malaysia, Singapura dan Indonesia. Fasa pertama pembinaan Funtasy Island yang mempunyai rekaan cantik dan vila eksklusif, Aqua Villas dijangka siap pada 2013.

Pengasas dan pencipta Funtasy Island, Michalel Yong berkata, projek yang dijangka dapat menarik minat pemilik hartanah dan pelancong dari seluruh dunia itu adalah kerjasama pelaburan perniagaan tiga pemegang saham dari tiga negara terbabit. “Jarak Malaysia dengan Singapura hanyalah 16 kilometer, sudah ada pelanggan yang terdiri daripada pelabur, pemilik hartanah dan pelancong menunjukkan minat terhadap projek ini.

“Tambahan pula kedudukan negara Asia yang berdekatan memberi keuntungan kepada pemegang saham dan awam dari segi logistik pembekalan, sokongan sumber manusia dan peluang lain. Kedudukannya juga membuka lebih banyak peluang aktiviti perniagaan seperti di Malaysia, Singapura dan Hong Kong,” katanya pada satu kenyataan di Hong Kong.

Katanya, Funtasy Island terdiri daripada enam pulau tropika yang dibina di atas kawasan seluas 3.28 juta hektar persegi dan mempunyai taman tema ekologi terbesar di dunia.

No comments:

Post a Comment