Tuesday 18 October 2011

Afa Foods ingin tembusi pasaran luar negara

Gambar hiasan

AFA Foods Sdn Bhd (Afa Foods), syarikat pengeluar produk teh sedia diminum dan kacang panggang optimis mampu menembusi pasaran China, Korea dan Emiriah Arab Bersatu (UAE) menjelang hujung tahun ini.

Pengurus Besarnya, Aziun Khalilah Haron berkata, produk utama keluarannya, Afa Delight Instant Tea mendapat perhatian pengguna di pasaran tiga negara itu sejak dibawa menyertai ekspo perdagangan antarabangsa di beberapa negara termasuk di United Kingdom.

“Produk ini mula dikeluarkan pada awal tahun hasil kerjasama dengan Technology Park Malaysia. Dua perisa dihasilkan iaitu Milk Tea dan Jasmine Tea dan kini lebih menumpukan pasaran di sekitar Pulau Pinang.
“Apabila melihat sambutan menggalakkan,, syarikat bercadang mengeluarkan dua lagi perisa iaitu Black Tea dan Green Tea,” katanya kepada Bisnes Metro.

Katanya, sehingga hujung tahun ini dijangkakan Afa Foods mampu memperoleh pendapatan sehingga RM300,000 bersandarkan permintaan tinggi Milk Tea dan Green Tea.

“Bagi pasaran tempatan, syarikat ingin mencari lebih ramai pengedar dengan menawarkan sehingga 30 peratus keuntungan daripada jualan Afa Delight Instant Tea yang dijual pada harga antara RM13 dan RM15 sekotak.

“Selain itu, produk terbaru dikeluarkan oleh syarikat ialah Afa Delight Oven Baked Nuts yang mempunyai tiga perisa iaitu kayu manis, bawang putih dan pedas. Afa Delight Oven Baked Nuts juga akan dibawa ke pasaran luar negara pada penghujung tahun ini bagi mencuba penerimaannya di luar negara,” katanya.

Aziun berkata, produk teh keluarannya mempunyai kualiti tinggi mampu membantu meningkatkan kesihatan pengguna seperti mengawal lemak dalam badan, awet muda, membuang toksid dalam badan dan mencegah kanser. Orang ramai yang berminat untuk menjadi pengedar boleh menghubungi beliau melalui e-mel afasmsb@gmail.com untuk keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment