Sunday 2 October 2011

Peserta MMP idam kereta mewah

KUALA LUMPUR: “Hanya satu perkara terlintas di fikiran saya apabila melihat kenderaan mewah seperti Ferrari, Lotus, Audi dan BMW iaitu kenderaan untuk mereka yang kaya raya,” kata salah seorang peserta program Millionaire Mind Power (MMP) Advance, NorAzura Mohd Radzi, 36.

NorAzura adalah antara 40 peserta program MMP Advance yang turut serta dalam lawatan ke bilik pameran Naza Motors yang diadakan di sini, kelmarin. Hadir sama dalam lawatan itu, Pengasas MMP, Profesor Datuk Dr Ibrahim Ahmad dan Penasihatnya, Datin Ira Ghani.

Dibesarkan dalam keluarga berpendapatan sederhana, NorAzura berkata, persepsi itu seakan-akan sudah ditetapkan dalam fikiran menyebabkan impian untuk memilikinya terkubur begitu saja.

“Namun, semuanya berubah sebaik saja menyertai program MMP sejak Jun 2010 lalu. Segala ilmu yang diperoleh membuatkan saya lebih yakin dan tidak mudah memandang rendah pada diri sendiri.

“MMP bukan saja memberikan tips dan ilmu berguna malah turut menjadikan saya lebih yakin untuk berkecimpung dalam bidang perniagaan. “Malah, selepas menyertai MMP, perkara yang bermain di fikiran saya apabila melihat kenderaan mewah adalah ungkapan ‘aku akan memilikinya satu hari nanti’,” katanya.

Sementara itu, Dr Ibrahim berkata, program MMP Advance yang diadakan bertujuan membuka peluang kepada ahli-ahli yang ingin mengetahui gerak kerja serta strategi ke arah mengorak langkah menjadi jutawan.

Menurutnya, lawatan itu bertujuan memberi pendedahan kepada usahawan mengenai dunia kemewahan dan kekayaan sebenar serta merasai sendiri aura jutawan.

No comments:

Post a Comment