Sunday 2 October 2011

Tony dipilih jadi hos ‘The Apprentice’ Asia
















KUALA LUMPUR: Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Bhd, Tan Sri Tony Fernandes (gambar), akan menjadi hos edisi Asia siri televisyen yang digemari ramai, ‘The Apprentice’ yang diterbitkan Mark Burnett Productions, selepas kejayaan siri program itu yang dihoskan jutawan Donald Trump pada 2004.

Perkara itu diumumkan semalam oleh pengeluar program realiti Asia, RGM, iaitu sebuah syarikat filem dan televisyen yang berpangkalan di Singapura. Program itu difrancaiskan pada peringkat antarabangsa, termasuk di United Kingdom, dihoskan oleh Lord Sugar.

Ketua Pegawai Eksekutif RGM, Devesh Chetty berkata, program itu mencatatkan kejayaan selepas kemunculan sulung pada 2004 di Amerika Syarikat dengan jutawan Donald Trump sebagai hos dan penerbit eksekutif bersama. “Kami gembira dengan Tony. Beliau seorang ahli perniagaan yang berjaya dan berkarismatik dan tokoh Asia yang boleh dikaitkan dengan kejayaan di seluruh dunia,” katanya ketika mengumumkan perkara itu di Singapura.

Sementara itu, ketika mengulas mengenai perkara itu, Tony berkata ia saat mengujakan untuk menjadi peneraju 'The Apprentice Asia' kerana dapat melihat sesetengah bakat perniagaan yang cemerlang di rantau ini bersaing dari jalanan ke bilik lembaga pengarah. - Bernama

No comments:

Post a Comment