Sunday 2 October 2011

10 Lelaki Terkaya Di Dunia 2011

Tidak kira apa keadaan ekonomi, orang kaya menjadi lebih kaya dan miskin menjadi lebih miskin dan satu kajian baru-baru ini oleh Jeffery Thompson dan Elias Leight menunjukkan yang kaya menjadi lebih kaya membuat yang miskin menjadi lebih miskin. Sama telah berlaku dengan kekayaan ini lelaki terkaya di dunia, sembilan daripada sepuluh lelaki terkaya di dunia telah mendapat kekayaan mereka berbanding dengan tahun lepas. Satu-satunya orang itu yang melihat satu pengurangan ialah hartawan perniagaan India Mukesh Ambani. Di sini ialah sepuluh lelaki terkaya dunia dalam 2011.

10) Li Ka-shing














Nilai Kekayaan: $26 Billion
Orang paling kaya kesepuluh di dunia ialah berpangkalan di Hong Kong, Li Ka-shing dengan kekayaan dianggarkan $26 Billion. Berumur 83 tahun ialah seorang ahli perniagaan usaha sendiri dan ialah pengerusi Cheung Kong Holdings, Hutchison Whampoa and Li Ka Shing Foundation. Mr.Li yang merupakan pelajar yang berhenti sekolah tinggi dipilih sebagai Most Powerful Man Asia pada 2001 oleh Asiaweek. Dia juga dikenali kerana kedermawanannya dan telah menderma $1.41 Billion sehingga hari ini.


9) Mukesh Ambani













Nilai Kekayaan: $27 Billion
Mukesh Ambani, hartawan perniagaan terkenal di India, 53 tahun ialah orang paling kaya kesembilan di dunia. Mukesh Amabni yang merupakan Managing Director dan Chairman kepada Reliance Industries, perusahaan sektor swasta terbesar di India mempunyai kekayaan peribadi dianggarkan $27 Billion. Dia berhenti daripada Stanford (MBA) untuk membantu bapanya Dhirubhai Ambani, pengasas mendiang Reliance Industries dalam 1981. Mukesh Ambani menjadi orang paling kaya di dunia dalam 2007 dalam hasil satu perlumbaan tahan Indian Stock Markets. Dia pada masa ini adalah orang kedua paling kaya di Asia.

8) Eike Batista













Nilai Kekayaan: $30 Billion
Eike Batista, CEO of EBX Group mempunyai kekayaan dianggarkan $30 Billion yang membuat dia orang paling kaya kelapan di dunia. EBX Group ialah sebuah syarikat induk di Brazil yang beroperasi banyak anak syarikat dalam sektor tugasan lain, terutamanya di dalam perlombongan dan minyak. Dia anak lelaki Eliezer Batista da Silva yang masih lagi pengerusi syarikat perlombongan Vale sejak dulu lagi. Eike Batista ialah Billionaire usaha berhenti dari RWTH Aachen University. Dia berkahwin dengan pelakon Brazil terkenal Luma de Oliveira untuk lebih kurang tiga belas tahun sebelum bercerai pada 2004. Berumur 54 tahun, dia menyatakan ingin menjadi orang paling kaya dalam interaksi media lain.

7) Amancio Ortega















Nilai Kekayaan: $31 Billion
Orang paling kaya ketujuh di dunia dengan kekayaan dianggarkan $31 Billion ialah orang Sepanyol, Amancio Ortega. Dia pengasas bersama, pengerusi dan pegangan 59.29% saham Inditex Group, sebuah syarikat yang memiliki jenama-jenama seperti Zara, Massimo Dutti, Stradivarius, Pull and Bear, Bershka dan banyak lagi. Amancio Ortega ialah seorang jutawan usaha sendiri yang terkenal dengan sifat rendah diri. Dia pada masa ini tinggal dengan isteri keduanya dan mempunyai tiga anak. Ortega yang tidak mempunyai mana-mana pelajaran tinggi rasmi yang sangat aktif dalam pengeluaran dan proses rekabentuk syarikat beliau.

6) Lakshmi Mittal












Nilai Kekayaan: $31.1 Billion
Lakshmi Mittal, hartawan keluli dari India bertempat di United Kingdom ialah orang paling kaya keenam di dunia dengan kekayaan dianggarkan $31.1 Billion. Dia pengerusi dan CEO of ArcelorMittal, syarikat pengeluaran keluli terbesar di dunia beribu pejabat di Luxembourg City, Luxembourg. En. Mittal yang juga menjadi Pengarah di Goldman Sachs dipilih sebagai Person of The Year oleh Financial Times pada 2007. Dia memulakan perniagaan sebagai bahagian antarabangsa perniagaan keluarganya tetapi kemudian berasingan dan tidak bergantung kepada perniagaan keluarganya. Berumur 60 tahun ialah seorang graduan College St.Xavier, Calcutta dan berkahwin serta dua anak.

5) Larry Ellison














Nilai Kekayaan: $39.5 Billion
Larry Ellison, 66 tahun, CEO dan Co- founder untuk Oracle Corporation mempunyai kekayaan dianggarkan $39.5 Billion menjadikannya orang paling kaya kelima di dunia. Oracle ialah perbadanan teknologi komputer yang terkenal untuk membangunkan produk perisian perusahaan, sistem pengurusan pangkalan data khususnya. Ellison tidak mengambil peperiksaan akhir dan meninggalkan University of Illinois semasa tahun kedua selepas kematian ibu angkatnya. Dia juga belajar di University of Chicago dalam bidang reka bentuk komputer buat kali pertama. Ellison yang merupakan jutawan usaha sendiri yang sudah berkahwin dan bercerai empat kali.

4) Bernard Arnault















Nilai Kekayaan: $41 Billion
Orang paling kaya keempat di dunia ialah ahli perniagaan Perancis Bernard Arnault dengan kekayaan dianggarkan $41 Billion. Dia CEO and Chairman of LVMH, barangan mewah multinasional Perancis konglomerat yang memiliki lebih daripada 60 jenama terkenal dan subsidiari-subsidiari termasuk Louis Vuitton, Moët et Chandon, Sephora, TAG Heuer Fendi. Dia juga Chairman of Christian Dior. Bernerd Arnault yang memegang ijazah dalam kejuruteraan pada masa ini ialah orang paling kaya di Eropah. Berumur 62 tahun, telah berkahwin dua kali dan mempunyai lima anak.

3) Warren Buffet














Nilai Kekayaan: $50 Billion
Dengan kekayaan dianggarkan $50 Billion, Warren Buffet 81 tahun yang merupakan hartawan perniagaan Amerika, pelabur dan ahli filantropi ialah orang paling kaya ketiga di dunia. Warren Buffet ialah Chairman and CEO of Berkshire Hathaway, syarikat induk konglomerat Amerika yang mana syarikat awam terbesar kelapan di dunia dan memiliki banyak syarikat-syarikat besar termasuk pelaburan dalam American Express Company, BYD, The coca Cola Company and Kraft Foods. Dia memegang MBA Sains dalam Ekonomi dari Columbia Business School dan seorang jutawan usaha sendiri. Dia telah berkahwin dua kali dan mempunyai tiga anak.

2) Bill Gates













 Nilai Kekayaan: $56 Billion
Bill Gates, former Chairman of Microsoft ialah lelaki kedua terkaya di dunia dengan kekayaan dianggarkan $56 Billion. Dia memegang pelbagai kedudukan di Microsoft termasuk Chairman, CEO, ketua arkitek perisian dan juga pemegang saham individu terbesar dalam Microsoft dengan lebih daripada 8% saham biasa. Dia adalah orang paling kaya di dunia sejak 13 tahun lalu dari 1995 hingga 2007 dan 2009. Jutawan usaha sendiri dikenali sebagai pelajar Harvard yang berhenti paling berjaya. Mr.Gates 56 tahun pada bulan depan sekarang sibuk bekerja untuk Gates Foundation, yayasan persendirian terbesar di dunia. Dia berkahwin dengan Melinda Gates dan mempunyai tiga anak.

1) Carlos Slim Helu













Nilai Kekayaan: $74 Billion
Orang paling kaya di dunia ialah Carlos Slim Helu, Mexico dengan kekayaan dianggarkan $74 Billion. Carlos Slim ialah CEO and Chairman of América Móvil yang merupakan harta kekayaan terbanyak, sekitar $49 Billion. Dia juga pengerusi dan CEO of Group Carso, konglomerat mempunyai banyak syarikat. Dia dilahirkan di Mexico anak kepada Julian Slim (Yusef Salim), Lebanese Christian pada 1940. Slim memegang ijazah kejuruteraan dari National Autonomous University of Mexico, menariknya dia juga mengajar algebra dan pengaturcaraan linear di universiti sama. Wall Street Journal dalam satu artikel mereka telah menyebut yang kebanyakkan orang Mexico sederhana tidak dapat menolong tetapi perlu berurusan dengan perniagaan dimiliki hartawan 71 tahun ini dimana mempunyai pelbagai bidang dari telekomunikasi, perbankan, hotel-hotel, perlombongan, pembinaan dan landasan kereta api, basikal-basikal, sistem penerbangan untuk rokok-rokok, minuman ringan. Dia seorang duda dengan enam anak.


Siapakah diantara sepuluh lelaki terkaya ini yang anda minati dan yang manakah anda fikir paling teruk dari mereka? Beritahu kami melalui komen di bawah.

2 comments:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  2. Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian pergi ke atas dan di luar keperluan mereka untuk membantu saya dengan pinjaman saya yang saya gunakan memperluaskan perniagaan farmasi saya, Mereka adalah permata yang ramah, profesional, dan mutlak untuk bekerja dengan. Saya akan mengesyorkan sesiapa yang mencari pinjaman untuk dihubungi. Email..lfdsloans@lemeridianfds.com Atau lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... + 19893943740.

    ReplyDelete