Sunday 2 October 2011

Pinjaman mudah skim SPV untuk pemohon PPR - Nong Chik

01/10/2011 7:26pm



















KUALA LUMPUR 1 Okt. — Kira-kira 24,000 pemohon yang menghadapi masalah pinjaman bank untuk membeli rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) akan diberi pinjaman mudah yang diuruskan skim Syarikat Perantara Kegunaan Khas (SPV) di bawah naungan Yayasan Wilayah Persekutuan (WP).

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata pembeli yang diberikan pinjaman akan melakukan proses pembayaran semula kepada SPV dengan kadar bayaran serendah RM150 hingga RM300 sebulan.

"Apabila kita sudah memberikan pinjaman, mereka (pembeli) haruslah bertanggungjawab untuk membayar kembali kepada SPV dan kita akan dapatkan kelulusan secepat mungkin daripada Jemaah Menteri untuk meluluskan skim ini,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata, kementerian mendapat modal daripada Kumpulan Wang Simpanan Nasional (KWSP) sebanyak RM1.5 bilion bagi membantu pembeli yang gagal membuat pinjaman disebabkan masalah kewangan dan disenarai hitam oleh pihak bank.

Nong Chik berkata, kerajaan sentiasa mencari jalan membantu rakyat berpendapatan rendah dan sederhana mendapatkan rumah PPR tanpa ada kekangan untuk mereka membelinya.
Katanya bagi mereka yang tidak mampu untuk membeli, boleh menyewa terlebih dahulu kerana kerajaan telah menyediakan kira-kira 35,000 unit rumah PPR di Wilayah Persekutuan. — Bernama

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete